Pamięć już nie ta ? Przeczytaj te ciekawostki.

Jeśli chcesz mieć lepszą pamięć długotrwałą, to powinieneś do codziennych ćwiczeń dołączyć rozciąganie. Ćwiczenia te utrzymują tętnice mózgu otwarte, a to jest ważne, ponieważ mózg jest odpowiedzialny za 15 procent przepływu krwi w organizmie. Stretching zwiększa również energię, elastyczność i relaks, a to wszystko przyczynia się do poprawy pamięci długotrwałej.

Odpowiednio zastosowane mnemotechniki mogą być niezwykle pomocne w poprawie pamięci. Urządzenia mnemotechniczne wspomagają pamięć w sposób podobny do tego, w jaki shorthand pomaga pisarzom. Wiążesz pomysł z czymś powszechnym, dając ci łatwy sposób na zapamiętanie go.

Im trudniejsza jest informacja, tym trudniej będzie ją zachować, więc musisz rozbić trudne informacje na mniejsze kawałki. Rozbicie całości na segmenty, a następnie ponowne złożenie ich w umyśle nie tylko pozwala zachować pamięć, ale także tworzy mapę drogową, która pozwoli Ci przywołać wspomnienie.

Zwiększ ilość ciemnych zielonych liści w swojej diecie, takich jak szpinak, aby pomóc zwiększyć moc pamięci. Zawierają one ważne witaminy z grupy B i kwas foliowy, które mają ogromną pracę w dbaniu o neurony w mózgu. Pomagają one również utrzymać przepływ tlenu przez organizm, co jest integralną częścią zdrowej aktywności mózgu.

Ważne jest, aby uzyskać wystarczającą ilość snu, jeśli próbujesz poprawić swoją pamięć. Badania medyczne wykazały, że wystarczająca ilość snu każdej nocy może poprawić zarówno pamięć krótko-, jak i długoterminową. Twój mózg nie może przyswajać nowych informacji, gdy organizm nie ma dużo snu.

Aby poprawić przyswajanie i zapamiętywanie rzeczy, spróbuj użyć sztuczek mnemotechnicznych. Są to gry umysłowe, które są często używane przez dzieci w szkole, gdy próbują się czegoś nauczyć. Na przykład, ludzie używają „I przed E, z wyjątkiem po C”, aby zapamiętać, że w języku angielskim litera „I” zawsze idzie przed „E” w słowach, z wyjątkiem po literze „C”.

Chociaż jest to fakt, o którym wielu ludzi nie wie, żucie gumy może poprawić Twoją pamięć. Specjaliści medyczni odkryli, że ruch żucia gumy nieznacznie zwiększa tętno. Nawet najmniejszy wzrost tętna może pomóc w dostarczeniu większej ilości tlenu do mózgu, poprawiając w ten sposób pamięć.

Wprowadź do swojego planu zajęć stałe godziny nauki. Aby zbudować pamięć długotrwałą, musisz walczyć z chęcią zapamiętywania. Wkuwanie informacji spowoduje, że znajdą się one w Twojej pamięci krótkotrwałej, a po ich wykorzystaniu łatwo będzie je zapomnieć. Aby naprawdę utrwalić coś w pamięci, organizuj codzienne sesje, podczas których będziesz się tego uczyć z prawdziwym skupieniem. Bądź konsekwentny, a wkrótce przekonasz się, że informacje pozostaną z Tobą na dłużej!

Kiedy masz trudny okres, zawsze dobrze jest przypomnieć sobie coś pozytywnego; i oczywiście, jest wiele innych pozytywnych aspektów dobrej pamięci Ponieważ wspomnienia są tak ważne, musisz zrobić wszystko, co możesz, aby się ich trzymać! Dlaczego nie spróbować kilku z tych wskazówek? Ty i twoja rodzina, przyjaciele i koledzy z pracy będziecie zadowoleni, że to zrobiliście.

Image by John Hain from Pixabay

Dodaj komentarz