Mandarynki czy są zdrowe, tuczą, właściwości.

Jeden z najpopularniejszych owoców na świecie, mandarynki mają profil odżywczy podobny do pomarańczy. Są bogate w witaminę C, która pomaga organizmowi zwalczać uszkodzenia, a także zawierają błonnik, fosfor, miedź, folian i tiaminę. Są również niskokaloryczne i niskocukrowe. Jednak osoby z alergią na owoce cytrusowe powinny unikać mandarynek, ponieważ zawierają one duże ilości furanokumaryn, które mogą być szkodliwe dla wątroby.

Mandarynki są bogate w wiele korzystnych składników odżywczych. Witamina C zawarta w mandarynkach jest szczególnie korzystna dla zdrowia serca, ponieważ zapobiega tworzeniu się skrzepów i poprawia krążenie krwi w sercu. Zawierają również wapń, potas i magnez, które wspomagają prawidłową równowagę wody i sodu w organizmie. W przeciwieństwie do większości owoców, mandarynki są niskokaloryczne i stanowią zdrowy sposób na uzyskanie dziennej zalecanej dawki tych witamin.

Mandarynki zawierają również mnóstwo flawonoidów, które pomagają organizmowi zwalczać wolne rodniki. Oprócz poprawy krążenia, te składniki odżywcze są ważne dla zdrowia układu sercowo-naczyniowego. Pomagają również w przyswajaniu żelaza. A ponieważ są bogate w wodę, mandarynki są doskonałym źródłem minerałów. Pomimo wysokiej zawartości cukru, mandarynki są wspaniałą przekąską dla całej rodziny.

Federalne wytyczne żywieniowe zalecają, aby w diecie znalazło się dużo owoców i warzyw. Ponieważ mandarynki są bogate w witaminę C, są one zgodne z tymi zaleceniami. Są one również doskonałym źródłem magnezu, który pomaga regulować ciśnienie krwi. Owoce te zawierają również niewielkie ilości niezbędnych aminokwasów. Mają niską zawartość tłuszczu i mogą być używane do sosów sałatkowych. Są również doskonałym źródłem błonnika i przeciwutleniaczy.

Oprócz tego, że są dobrym źródłem błonnika i przeciwutleniaczy, mandarynki pomagają organizmowi wchłaniać żelazo. Jeśli nie dostarczasz wystarczającej ilości żelaza w diecie, będziesz mieć bladszą skórę i ciemniejsze kręgi pod oczami. Na szczęście, mandarynki zawierają dużo witaminy C i flawonoidów. Jednak te korzyści mogą nie być wystarczające, aby usprawiedliwić ich wysoką zawartość cukru.

Witamina A jest niezbędna dla Twoich oczu. Niewystarczający poziom witaminy A może prowadzić do kseroftalmii, czyli stanu, w którym oczy nie widzą przy słabym oświetleniu. Oprócz poprawy wzroku, mandarynki zawierają kilka witamin i minerałów, które mogą pomóc w walce z różnymi chorobami. Na przykład, pomagają one utrzymać regularność i poprawiają funkcjonowanie gałki ocznej, co jest niezbędne dla optymalnego widzenia.

Image by Here and now, unfortunately, ends my journey on Pixabay from Pixabay

Dodaj komentarz