Lista warzyw występujących na terenie Polski

Warzywo to roślina spożywana ze względu na liście, nasiona, łodygę lub korzenie. Termin ten zazwyczaj odnosi się do roślin uprawianych ze względu na ich jadalne części.

  • bakłażan
  • batat
  • botwina
  • bób
  • brukiwe
  • brokuł
  • burak
  • brukselka
  • cebula
  • chrzan
  • ciecierzyca
  • czosnek
  • cykoria
  • dynia
  • fasola
  • fasolka szparagowa
  • groch
  • jarmuż
  • kalafior
  • kalarepa
  • kapar
  • kapusta
  • karczoch
  • kapusta pekińska
  • koper
  • kukurydza
  • moniak
  • marchew
  • ogórek
  • papryka
  • pasternak
  • patison
  • pietruszka
  • pomidor
  • por
  • rabarbar
  • roszponka
  • rukola
  • rzeżucha
  • rzodkiew
  • sałata
  • seler
  • soczewica
  • soja
  • szczaw
  • szczypior
  • szparag
  • szpinak
  • ziemniaki

Jakie są korzyści z jedzenia warzyw?

Warzywa są ważną częścią zbilansowanej diety. Dostarczają niezbędnych witamin, minerałów i błonnika. Warzywa mogą również pomóc obniżyć ryzyko niektórych rodzajów raka..

Większość warzyw zawiera korzystne fitochemikalia, które mogą zmniejszać ryzyko niektórych chorób, takich jak choroby serca i cukrzyca (przy spożywaniu z umiarem).

Jakie są niektóre sposoby, dzięki którym warzywa smakują lepiej?


Często uważamy, że warzywa są mdłe i nudne. Jednak ludzie mogą sprawić, że warzywa smakują lepiej na wiele sposobów.
Niektóre ze sposobów na poprawę smaku warzyw to: gotowanie z dodatkiem ziół i przypraw, dodawanie dodatków, takich jak sok z cytryny lub ocet, dodawanie oliwy z oliwek i długie gotowanie warzyw.

Jak nadać warzywom słodki smak?

Istnieją sposoby na uzyskanie słodkiego smaku warzyw, takie jak dodanie cukru, miodu, syropu klonowego i innych.

Image by congerdesign from Pixabay

Dodaj komentarz