Gotowana marchewka, korzyści i ciekawostki

Jakie są korzyści z gotowania marchewki?

  1. Gotowanie marchewki jest zdrowe, ponieważ pomaga spożywać więcej błonnika pokarmowego, folianów i witaminy A.
  2. Zmniejsza ryzyko rozwoju niektórych rodzajów raka o około 40%.
  3. Jedzenie większej ilości marchewki jest związane z niższym ciśnieniem krwi i poziomem lipidów w organizmie.
  4. Marchew jest doskonałym źródłem beta-karotenu, który pomaga zwalczać choroby degeneracyjne oczu, takie jak zwyrodnienie plamki żółtej i zaćma.

Jak długo trzeba gotować marchew?

Marchew jest jednym z najbardziej popularnych warzyw w diecie człowieka. Jest niskokaloryczna, ale ma wysoką wartość odżywczą. Marchew jest dostępna przez cały rok, ale najlepsza jest wtedy, gdy kupuje się ją świeżą na targu lub gdy jest na nią sezon.

Gotowanie marchewki nie jest trudne, jeśli postępujesz zgodnie z poniższymi wskazówkami
1) Umyć marchew
2) Pokroić marchew
3) Umieścić je na blasze do pieczenia z cala wody na dnie
4) Piec w temperaturze 400 stopni Fahrenheita przez 45 minut do godziny
5) Podawać i cieszyć się!

Jakie są najlepsze sposoby na gotowanie marchwi?

Podczas gotowania marchewki powinniśmy trzymać ją w zimnej wodzie. To pomoże im zachować kolor i zmniejszy szansę, że zostaną ugotowane do mulistej konsystencji.
Możemy również posolić wodę, aby poprawić smak i dostarczyć warzywu dodatkowych składników odżywczych. Kiedy są już prawie ugotowane, możemy dodać sok z cytryny lub ocet balsamiczny dla orzeźwienia. Nigdy nie powinniśmy gotować marchewek, ponieważ gotowanie powoduje utratę smaku i składników odżywczych.