Czy jedzenie jabłek na noc jest zdrowe ?

Oprócz wielu walorów odżywczych jabłek, istnieje wiele innych korzyści płynących z jedzenia tych owoców. Związki roślinne znajdujące się w jabłkach, w tym kwercetyna, mają właściwości neuroprotekcyjne. Ponadto, odgrywają one ważną rolę w produkcji kolagenu i niektórych neuroprzekaźników.

Wykazano, że spożywanie jabłek ma bezpośredni związek ze zmniejszonym ryzykiem rozwoju chorób przewlekłych, takich jak nowotwory i cukrzyca. I co więcej? Nie ma potrzeby, aby powiedzieć o tym wszystkim. Możesz je dostać w swoim lokalnym sklepie spożywczym.


Jedną z najważniejszych korzyści płynących z jedzenia jabłek jest to, że mogą one chronić przed kilkoma rodzajami raka. Zostały one powiązane z niższym ryzykiem zachorowania na raka prostaty, płuc i jelita grubego. Mają również właściwości przeciwzapalne i zawartość hemoglobiny, które pomagają zwalczać wolne rodniki w oku i siatkówce. W związku z tym jabłka są korzystne dla osób z problemami układu oddechowego, w tym astmą. Ponadto, ich wysoka zawartość błonnika i właściwości przeciwutleniające są korzystne dla skóry i trawienia.


Inną korzyścią płynącą ze spożywania jabłek jest zawartość błonnika, który może chronić przed otyłością i cukrzycą typu 2. Przeciwutleniacze obecne w jabłkach mogą również zmniejszać ryzyko zachorowania na niektóre rodzaje raka. Niektóre badania sugerują, że spożywanie jabłek może zapobiegać rozwojowi raka u ludzi. Sugeruje się, że spożywanie dwóch do trzech porcji jabłek dziennie może pomóc w ochronie trzustki przed uszkodzeniami spowodowanymi stresem oksydacyjnym.

Flawonoid kwercetyna może pomóc w kontrolowaniu stanów zapalnych w układzie pokarmowym. Pomaga również regulować układ odpornościowy i poprawić funkcjonowanie trzustki.


Jabłka zawierają wiele składników odżywczych, w tym błonnik, przeciwutleniacze i błonnik pokarmowy. Pomagają one również regulować ruchy jelit i pomagają regulować wypróżnienia. Ponadto owoce te znane są z tego, że poprawiają wzrok. Naukowcy odkryli również, że ludzie, którzy jedzą jabłko dziennie, mają mniejsze ryzyko rozwoju różnych dolegliwości, w tym choroby wieńcowej serca, udaru mózgu i raka. Korzyści zdrowotnych płynących z jabłek jest wiele i łatwo zrozumieć, dlaczego są one tak popularnym owocem.


Badania wykazały, że spożywanie jabłka dziennie może zmniejszyć ryzyko chorób serca o prawie połowę. Jest to również związane z poprawą funkcji poznawczych, niższym ciśnieniem krwi i lepszym zdrowiem kości. Oprócz niskokalorycznej, zdrowej przekąski, jabłka zawierają również przeciwutleniacze, które mogą zwalczać różne choroby. Jest to doskonały pokarm, który warto włączyć do swojej codziennej diety. Jest to również doskonałe źródło energii. Możesz zjeść jabłko o każdej porze dnia.
Jabłko może pomóc w walce z kilkoma chorobami przewlekłymi. Wśród nich jest obniżony poziom cholesterolu.

Ponadto, jabłko zawiera substancje fitochemiczne o nazwie kwercetyna i florydzyna. Te fitochemikalia hamują wzrost komórek rakowych. Co więcej, jabłko może obniżyć ryzyko chorób serca, co czyni je świetnym rozwiązaniem dla osób z wysokim poziomem cholesterolu. A korzyści płynące z jabłek na tym się nie kończą.

Image by Mircea Ploscar from Pixabay

Dodaj komentarz