Aspekty i skutki fizyczne i psychologiczne jedzenia

Jakie są psychologiczne skutki jedzenia?

Psychologia jedzenia i odżywiania się jest fascynującą dziedziną. Istnieje wiele czynników, które wpływają na psychologię jedzenia.

Niektórzy ludzie, którzy doświadczają emocjonalnego jedzenia mogą sięgać po jedzenie, kiedy są znudzeni, zestresowani lub zdenerwowani. Inni mogą używać jedzenia jako nagrody po wykonaniu zadania lub osiągnięciu celu.

Zachcianki żywieniowe są również czymś, czego należy być świadomym dla tych, którzy chcą przestać się objadać. Większość ludzi nie wie, co tak naprawdę powoduje ich zachcianki, ale ogólny konsensus jest taki, że zazwyczaj jest to coś niezdrowego, jak cukier rafinowany lub tłuszcze trans.

Jakie są fizyczne skutki jedzenia?

Jakie są fizyczne efekty jedzenia? Jedzenie jest procesem, który wykorzystuje naszą energię fizyczną. Jest to niezbędna część życia i podstawa zdrowego stylu życia.

Jedzenie jest procesem, który wykorzystuje naszą energię fizyczną. To niezbędna część życia i podstawa zdrowego trybu życia. Ciało wykorzystuje różne metody, aby strawić pokarm, wydobyć potrzebne mu składniki odżywcze i pozbyć się wszystkiego innego, co jest dla niego tylko odpadem.

Ciało ma wiele narządów, które współpracują ze sobą w celu rozłożenia żywności na użyteczne witaminy i inne składniki odżywcze. Prawie każdy narząd w organizmie odgrywa ważną rolę w tym procesie, ponieważ bez tych narządów nie moglibyśmy przetrwać ani utrzymać odpowiedniego poziomu odżywiania.

Jak powstrzymać jedzenie emocjonalne?

Zrównoważenie emocji jest kluczem do tego, aby nie jeść emocjonalnie.

Jedzenie może stać się emocjonalną reakcją na stres, złość czy smutek. Powinniśmy dowiedzieć się, jakie są wyzwalacze i upewnić się, że nie pozwalamy sobie na emocjonalne jedzenie. Na przykład, jeśli czujemy się zestresowani, najlepiej jest poćwiczyć jogę lub medytację, zanim zaczniemy gotować obiad.

Strategie zmiany sposobu myślenia o jedzeniu

Aby zmienić swoje nastawienie do jedzenia, musisz zacząć od uświadomienia sobie, co jesz i jak to wpływa na Twój nastrój. Być może nie jesz zdrowej żywności, bo wierzysz, że poprawi ci ona nastrój, ale w rzeczywistości może być odwrotnie. W tym miejscu pojawia się mindful eating, który może pomóc ludziom zmienić sposób myślenia o jedzeniu i sobie.

W tej części omówione zostaną dwie różne wskazówki dotyczące zmiany sposobu myślenia o jedzeniu: znalezienie zdrowych negatywnych emocji związanych z jedzeniem oraz uważne jedzenie.

Słabe zdrowie i złe wybory żywieniowe – zbyt częsta mieszanka

Jeśli chodzi o nasze zdrowie, wiemy, że powinniśmy zdrowo się odżywiać i ćwiczyć. Ale co jeśli nie możemy?

Badanie przeprowadzone przez University of Bristol pokazuje, że większość ludzi w Stanach Zjednoczonych jest otyłych lub ma nadwagę. Jest to trend, który jest widoczny nie tylko w Ameryce, ale na całym świecie. W rzeczywistości mówi się, że ponad 1 miliard ludzi żyje w krajach, w których otyłość wzrosła o ponad dziesięć procent w ciągu ostatnich dwudziestu lat.[1]

Inne niedawne badanie opublikowane przez Centers for Disease Control and Prevention wykazało, że około jedna trzecia dorosłych nie spożywa wystarczającej ilości warzyw lub owoców każdego dnia.[2]

Image by Free-Photos from Pixabay

Dodaj komentarz